Voor de diverse projectactiviteiten is de volgende planning opgesteld:
01-11-2015 – 31-12-2016
Het maken van een e-skills raamwerk door middel van de volgende onderzoeken:
- Literatuurstudie naar e-skills;
- Interviews om raamwerk te bespreken in de sector;
- Literatuurstudie naar individuele factoren van invloed op het niveau van e-skills;
Output: Literatuurreview e-skills, validatie van e-skills uit literatuur door middel van interviews, literatuurreview individuele factoren.
Het in kaart brengen van de creatieve industrie:
- Analyse van de sector / organisaties / processen;
- Interviews om processen te beschrijven;
- Literatuurstudie naar organisatorische factoren van invloed op het niveau van e-skills.
Output: Proces kenmerkend voor de creatieve sector, functies behorend bij het proces, literatuurreview organisatorische factoren.
01-01-2017 – 30-06-2017
Voorbereiden metingen:
- Operationaliseren van e-skills in creatieve industrie;
- Operationaliseren van factoren vanuit een leer- en organisatieperspectief.
01-07-2017 – 31-12-2017
Uitvoeren metingen:
- Vaststellen van het niveau van e-skills middels prestatiemetingen;
- Vaststellen van de mate van aanwezigheid van individuele factoren middels een vragenlijst onder de deelnemers van de prestatiemetingen;
- Vaststellen van de mate van aanwezigheid van organisatorische factoren middels een vragenlijst onder de deelnemers van de prestatiemetingen;
Output: Kwantitatieve analyse van niveau e-skills, kwantitatieve analyse met betrekking tot het verklaren van de vastgestelde niveaus. Kwalitatieve analyse van e-skills prestatiemetingen; wat gaat er precies mis?
- Diepte-interviews met betrekking tot organisatorische factoren die het niveau van e-skills bepalen in de creatieve industrie (rekening houden met media-convergentie). Waar zitten problemen, hoe worden deze opgelost?
- Vaststellen van factoren middels een vragenlijst onder deelnemers prestatiemetingen. Input uit de diepte-interviews wordt gebruikt voor het ontwerp van de vragenlijst.
Output: Analyse van organisatorische factoren die e-skills beïnvloeden. Kwantitatieve model-analyse met betrekking tot het verklaren van het vastgestelde niveau.
01-01-2018 – 30-05-2018
Het opstellen van beleid om werknemers vaardiger te maken vanuit het individuele perspectief.
Hoe draagt opleiding / leertraject / training / informele hulp bij aan de geïdentificeerde vaardigheden?
- Het bespreken van de individuele factoren van invloed door middel van focusgroepen.
Output: Beleidsopties per e-skill op individueel niveau.
Het opstellen beleid om werknemers vaardiger te maken vanuit organisatorische perspectief.
Hoe kan arbeid in de creatieve sector ingericht worden zodat het aansluit bij de geïdentificeerde vaardigheden?
- Het bespreken van de organisatorische factoren van invloed door middel van focusgroepen.
Output: Beleidsopties per e-skill op organisatorisch niveau.
01-06-2018 – 30-05-2019
Implementeren van het individu-beleid:
- Dagboekstudie naar de implementatie van het individu-beleid.
Output: Kwalitatieve analyse van de dagboekstudie naar de werking van het beleid.
Implementeren van het organisatie-beleid:
- Dagboekstudie naar de implementatie van het organisatie-beleid.
Output: Kwalitatieve analyse van de dagboekstudie naar de werking van het beleid.